Správa
o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2010/2011
Podľa vyhlášky Ministerstva Školstva SR 9/2006 Z.z.
§ 2. ods. 1 a Základné identifikačné údaje o škole: názov, adresa, telefónne a faxové čísla, internetová a elektronická adresa, údaje o zriaďovateľovi
Základné identifikačné údaje
Názov školy |
Základná škola, Školská 58, 076 17 Nižný Žipov |
Adresa školy |
Školská 58, 076 17 Nižný Žipov |
Telefón |
+4210566798525 |
E-mail |
zsnzipov@zsnzipov.edu.sk |
WWW stránka |
75738089.edupage.org |
Zriaďovateľ |
Obec Nižný Žipov |
|
Priezvisko, meno |
Telefón |
Služ. mobil |
e-mail |
Riaditeľ |
Ing.Mária Volečková |
056/6798525 |
|
zsnzipov@zsnzipov.edu.sk |
ZRŠ |
Mgr.Alica Červeňáková |
056/6798525 |
|
zsnzipov@zsnzipov.edu.sk |
Výchovný poradca |
Ing.Kristína Bodyová |
056/6798525 |
|
zsnzipo@zsnzipov.edu.sk |
Rada školy
|
Titl., priezvisko, meno |
Kontakt |
predseda |
Mgr.Peter Horváth |
|
pedagogickí zamestnanci |
Marta Stahorská |
|
|
|
|
|
|
|
ostatní zamestnanci |
Blažena Dragulová |
|
|
|
|
zástupcovia rodičov |
Miroslava Kučmová |
|
|
Robert Bačo |
|
|
Gejza Nistor |
|
|
Monika Harangová |
|
zástupca zriaďovateľa |
Mgr. Pavol Barna |
|
|
Štefan Polák |
|
|
Čerepová Mária |
|
|
|
|
iní |
Mgr.Ján Hreško |
|
Poradné orgány školy
Názov MZ a PK |
Vedúci |
Zastúpenie predmetov |
Poznámka |
MZ pre 1. st. |
Mgr. Kačová Katarína |
|
|
PK -SJ, RJ, NJ |
Mgr. Rehková Slávka |
|
|
PK -M, Tc, PP |
Ing. Bodyová Kristína |
|
|
PK -F, Ch, P |
Mgr. Červeňáková Alica |
|
|
PK -Z, D, Ev, Ov, Nv |
Mgr. Vaníková Renáta |
|
|
PK -Tv, Vv, Hv |
Mgr. Horváth Peter |
|
|
PK pre špeciálne triedy |
Mgr. Repovská Mária |
|
|
Údaje o počte žiakov
Počet žiakov školy: 156
Počet tried: 11
Podrobnejšie informácie:
Ročník: |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
Spolu |
počet tried |
1 |
1 |
2 |
1 |
1 |
2 |
1 |
1 |
1 |
11 |
počet žiakov |
23 |
12 |
16 |
14 |
20 |
25 |
15 |
15 |
16 |
156 |
z toho ŠVVP |
1 |
|
5 |
1 |
2 |
5 |
2 |
|
|
16 |
z toho v ŠKD |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
§ 2. ods. 1 c Údaje o počte zapísaných žiakov do prvého ročníka základnej školy; údaje o počtoch a úspešnosti žiakov na prijímacích skúškach a ich následnom prijatí na štúdium na stredné školy
Zapísaní žiaci ZŠ
Počet zapísaných prvákov k 30.6.2010: súčet -23/ počet dievčat -12
Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2010: súčet -20/ počet dievčat -9
Počet detí s odloženou školskou dochádzkou: súčet -1/ počet dievčat -1
Ukončenie školskej dochádzky na ZŠ k 30.6.2010
Školskú dochádzku na ZŠ ukončilo spolu 17 žiakov, z toho 10 dievčat.
§ 2. ods. 1 d Údaje o počte prijatých žiakov do prvého ročníka strednej školy; údaje o počtoch a úspešnosti uchádzačov na prijatie
Úspešnosť žiakov na prijímacích skúškach na SŠ
|
Gym 8.roč |
Gym 6.roč |
Gym 4.roč |
SOŠ |
SOU |
OU |
Iné |
Spolu |
prihlásení |
|
|
|
13 |
|
2 |
2 |
17 |
prijatí |
|
|
|
13 |
|
2 |
|
15 |
% úspešnosti |
|
|
|
100% |
|
100% |
0% |
88% |
§ 2. ods. 1 e Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov podľa poskytovaného stupňa vzdelania
Klasifikácia tried
Trieda |
BIO |
CTN |
D |
DEJ |
ESV |
F |
FYZ |
GEG |
HUV |
HV |
CH |
CHE |
IFV |
INF |
M |
1.A |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
2.A |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1,18 |
|
|
1,45 |
|
|
3.A |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1,1 |
|
|
1,5 |
|
|
4.A |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2,91 |
5.A |
2,59 |
|
|
2,41 |
|
|
|
3 |
|
1,35 |
|
|
|
2,06 |
|
6.A |
2,74 |
|
|
3,16 |
|
|
2,79 |
2,47 |
|
1,79 |
|
2,32 |
|
1,89 |
|
7.A |
2 |
|
|
2,27 |
|
|
1,91 |
2,55 |
1,55 |
|
|
2 |
1,45 |
|
|
8.A |
|
|
3,2 |
|
|
2,93 |
|
|
|
1,87 |
3,13 |
|
|
|
3,27 |
9.A |
|
|
3,07 |
|
|
2,79 |
|
|
|
1,71 |
3,5 |
|
|
|
3,6 |
1.B |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
3.B |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.B |
|
|
|
|
1,5 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
5.B |
|
|
|
|
|
|
|
|
1,5 |
2 |
|
|
|
|
2,5 |
6.B |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
1,8 |
|
|
7.B |
|
|
4 |
|
|
4 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
5 |
Trieda |
MAT |
2NJ |
NEJ |
OBN |
OV |
PXS |
PTF |
PNV |
PVC |
PRI |
PDA |
REV |
RZV |
RGZ |
RVK |
1.A |
1,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1,11 |
|
|
|
|
2.A |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1,82 |
|
|
|
|
3.A |
2,45 |
|
2,6 |
|
|
|
|
|
|
|
2,5 |
|
|
|
|
4.A |
|
|
|
|
|
4 |
4 |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
5.A |
2,88 |
2,6 |
|
2,88 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.A |
2,95 |
2,84 |
|
2,63 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.A |
2,75 |
|
1,82 |
1,73 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.A |
|
2,17 |
|
|
2,33 |
|
|
|
|
2,93 |
|
|
|
|
|
9.A |
|
3,43 |
|
|
2,36 |
|
|
|
|
2,21 |
|
|
|
|
|
1.B |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3.B |
3 |
|
|
|
|
|
|
3 |
2,25 |
|
|
3 |
4 |
|
|
4.B |
3 |
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
|
|
2 |
1 |
|
|
5.B |
1,5 |
|
|
|
|
|
|
1,5 |
1 |
|
|
|
|
1,5 |
2 |
6.B |
2,2 |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
7.B |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
2 |
3 |
|
|
|
|
|
Trieda |
2RJ |
SLY |
SJL |
SPR |
SEE |
THD |
TSV |
TEV |
TV |
VUC |
VLA |
VUM |
VYV |
ZEM |
ZMV |
1.A |
|
|
1,75 |
1 |
|
|
|
|
1 |
|
|
1,06 |
|
|
|
2.A |
|
|
2,36 |
1 |
|
|
|
|
1,18 |
|
1,91 |
1,36 |
|
|
|
3.A |
|
|
2,27 |
1 |
|
|
|
|
1,1 |
|
2,27 |
1,1 |
|
|
|
4.A |
|
|
2,91 |
1 |
|
|
|
|
|
|
2,27 |
|
|
|
|
5.A |
1,43 |
|
3,06 |
1,18 |
|
1,41 |
1,13 |
|
|
|
|
1 |
|
|
|
6.A |
1,63 |
|
3,26 |
1 |
|
1,26 |
1,73 |
|
|
|
|
1,26 |
|
|
|
7.A |
1,82 |
|
2,58 |
1 |
|
1,18 |
1,36 |
|
|
|
|
1,09 |
|
|
|
8.A |
3,11 |
|
2,93 |
1,2 |
1 |
|
|
|
1,64 |
|
|
1,13 |
|
2,87 |
|
9.A |
2,86 |
|
3,47 |
1 |
1,21 |
|
|
|
2,14 |
|
|
1,43 |
|
2,93 |
|
1.B |
|
2 |
|
1 |
|
|
|
|
2 |
2 |
|
2 |
|
|
|
3.B |
|
3,25 |
|
1 |
|
|
|
3 |
2,33 |
|
|
|
|
|
4 |
4.B |
|
4 |
|
1 |
|
|
|
2 |
2 |
|
3 |
2 |
|
|
|
5.B |
|
3 |
1,75 |
1 |
|
|
|
1 |
1 |
1 |
2,5 |
1,5 |
1 |
|
|
6.B |
|
|
2,8 |
1 |
|
|
|
1 |
|
|
2,4 |
|
1,2 |
|
|
7.B |
|
4 |
|
1 |
|
|
|
|
1 |
|
|
2 |
|
3 |
|
Trieda |
Počet |
Prospeli |
Neprospeli |
Neklasifikovaní |
1.A |
23 |
19 |
0 |
4 |
2.A |
13 |
11 |
0 |
2 |
3.A |
11 |
10 |
0 |
1 |
4.A |
13 |
12 |
0 |
1 |
5.A |
18 |
16 |
0 |
2 |
6.A |
20 |
19 |
0 |
1 |
7.A |
13 |
12 |
0 |
1 |
8.A |
15 |
15 |
0 |
0 |
9.A |
15 |
14 |
0 |
1 |
1.B |
1 |
1 |
0 |
0 |
3.B |
7 |
4 |
1 |
2 |
4.B |
3 |
3 |
0 |
0 |
5.B |
6 |
6 |
0 |
0 |
6.B |
5 |
5 |
0 |
0 |
7.B |
2 |
0 |
1 |
1 |
Dochádzka žiakov
Trieda |
Počet |
Zamešk. hod. |
Zam. na žiaka |
Ospravedlnené |
Ospr. na žiaka |
Neospravedlnené |
Neosp. na žiaka |
1.A |
23 |
2501 |
131,63 |
2501 |
131,63 |
0 |
0,00 |
2.A |
13 |
1562 |
120,15 |
1562 |
120,15 |
0 |
0,00 |
3.A |
11 |
1826 |
169,27 |
1820 |
165,45 |
6 |
0,54 |
4.A |
13 |
1542 |
128,50 |
1542 |
128,50 |
0 |
0,00 |
5.A |
18 |
2757 |
153,17 |
2721 |
151,17 |
36 |
2,00 |
6.A |
20 |
5669 |
283,45 |
5655 |
282,75 |
14 |
0,70 |
7.A |
13 |
1781 |
148,42 |
1704 |
142,00 |
77 |
6,42 |
8.A |
15 |
2785 |
185,67 |
2611 |
174,07 |
174 |
11,60 |
9.A |
15 |
4154 |
296,71 |
4107 |
293,36 |
47 |
3,36 |
1.B |
1 |
102 |
102,00 |
102 |
102,00 |
0 |
0,00 |
3.B |
7 |
1183 |
236,60 |
1183 |
236,60 |
0 |
0,00 |
4.B |
3 |
698 |
232,67 |
698 |
232,67 |
0 |
0,00 |
5.B |
6 |
1341 |
223,5 |
1341 |
223,5 |
0 |
0,00 |
6.B |
5 |
1388 |
277,60 |
1388 |
277,60 |
0 |
0,00 |
7.B |
2 |
349 |
174,5 |
349 |
174,5 |
0 |
0,00 |
Výsledky externých meraní
Názov |
Počet žiakov |
Úspešnosť v % |
Iný údaj o úspešnosti |
Monitor SJL |
12 |
24,6% |
|
Monitor MAT |
12 |
27,9% |
|
§ 2. ods. 1 f Zoznam študijných odborov a učebných odborov a ich zameraní, v ktorých škola zabezpečuje výchovu a vzdelávanie, zoznam uplatňovaných učebných plánov
Odbory a učebné plány
Učebný variant |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
Spolu |
Počet tried v ročníku |
1 |
1 |
2 |
1 |
1 |
2 |
1 |
1 |
1 |
11 |
šport.prípava |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Matematika 5.-9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cudzie jazyky 1.-9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cudzie jazyky 3.-9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cudzie jazyky 5.-9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Výtvarná výchova 1.-9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hudobná výchova 1.-9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Technická výchova 5.-9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Variant1.,2.,3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iné ( uveďte ) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Počet tried |
Počet žiakov |
Počet individ. integrovaných |
Nultého ročníka |
|
|
|
Prvého ročníka |
1 |
23 |
1 |
Bežných tried |
8 |
109 |
15 |
Špeciálnych tried |
2 |
24 |
|
Pre nadaných |
|
|
|
Spolu |
11 |
156 |
16 |
§ 2. ods. 1 g Údaje o počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy
Zamestnanci
Pracovný pomer
Pracovný pomer |
Počet pedag. prac. |
Počet nepedag. prac. |
Počet úväzkov pedag. prac. |
Počet úväzkov nepedag. prac. |
TPP |
17 |
5 |
17 |
3,9 |
DPP |
|
|
|
|
Znížený úväzok |
3 |
|
1,39 |
|
ZPS |
|
1 |
|
1 |
Na dohodu |
|
|
|
|
počet |
nekvalifikovaných |
kvalifikovaných |
spolu |
učiteľov |
2 |
18 |
20 |
vychovávateľov |
|
|
|
asistentov učiteľa |
|
2 |
2 |
|
|
|
|
spolu |
2 |
20 |
22 |
Vzdelávanie zamestnancov
Zhodnotenie úloh školy v metodickej oblasti
V personálnej oblasti sa nám čiastočne podarilo zvýšiť kvalifikovanosť pedagogických zamestnancov. Vedenie školy pôsobilo motivačne k zvyšovaniu odborno-metodického rastu pedagogických zamestnancov školy. Vyučujúci absolvovali v rámci plánu kontinuálneho vzdelávania :
Adaptačné: 3 vyučujúce
Prípravné atestačné: 2 vyučujúce, 1 ukončené
Funkčné inovačné: 2 riaditeľka školy, zástupkyňa riaditeľky školy
Kvalifikačné: 2 vyučujúci
Adaptačné vzdelávanie
Mgr. Kačová Katarína, Mgr. Farkašová Helena, Mgr. Mohoritová Andrea - ukončené
Prípravné atestačné
Mgr. Červeňáková Alica, Ing. Frajková Renáta Modernizácia vzdelávacieho procesu na ZŠ
Funkčné inovačné
Ing. Volečková Mária, Mgr. Červeňáková Alica
Kvalifikačné vzdelávanie
Mgr. Mohoritová Andrea, Mgr. Mohorita Vladimír
Školenia v rámci realizovaného projektu: „Škola pre žiakov- úspešní žiaci pre spoločnosť“ Odborná a metodická príprava pedagógov -Školenie práca s PC, školenie práca s interaktívnou tabuľou
Workshopy k tvorbe SkVP
Tréning nových foriem poradenských služieb
Tréning multikultúrna výchova
Vzdelávanie pedagógov zamerané na rozvoj ich kľúčových kompetencii a rozvoj ich osobnosti
Iné:
porady a semináre výchovného poradcu
porady, semináre v účtovníctva, daňovníctva, financovania regionálneho školstva, štatistík
Zabezpečili sme metodickú a odbornú pomoc pri neodbornom vyučovaní. Na škole prebiehali stretnutia v rámci predmetových komisií a metodického združenia pre pedagógov našej školy. V rámci pracovných porád sme prehlbovali právne povedomie zamestnancov. Zamestnanci boli dôsledne oboznámení s pracovným poriadkom, vnútorným poriadkom a ostatnou dokumentáciou školy. V rámci projektu sa realizovali kurzy a inovačné školenia pre učiteľov na zvýšenie metodického a odborného rastu pedagógov.
Školské podujatia:
Základná škola každý rok pripravuje pre rodičov a miestnu verejnosť a žiakov základnej školy niekoľko slávnostných podujatí.
Slávnostné otvorenie školského roka 2010/2011
Školský rok 2010/2011 sme otvorili za prítomnosti pozvaných hosti zriaďovateľa základnej školy, starostu obce Ing. Jána Garbára a miestnych kňazov Mgr. Jána Saba a Mgr. Jána Hreška. Po otvorení školského roka Božím slovom a modlitbou sa prítomným prihovorila riaditeľka školy Mgr. Mária Volečková. Privítala všetkých žiakov, zvlášť našich prvákov. Po oboznámení žiakov s povinnosťami a programom na nasledujúce dni sa prváci spolu s rodičmi presunuli do tried na podrobné inštrukcie.
Mikuláš každý rok pozdraví Mikuláš žiakov našej školy. Mikulášsku besiedku pripravili žiaci deviateho ročníka.
Posedenie pri jedličke
Každý rok škola usporiada pre žiakov Posedenie pri jedličke. Posedením pri jedličke sme vytvorili pravú vianočnú atmosféru pre našich žiakov. Vianoce si darujeme navzájom všetci. Žiaci prostredníctvom pesničiek, scénok, tancov a my učitelia prostredníctvom bohato prestretého vianočného stola, darčekov, milého slova a pohladenia.
Karneval
Nový rok sme na škole začali veselo v karnevalových maskách. Fantázia žiakov pri výrobe masiek bola neobmedzená. Tancovali spolu zvieratká, bosorky, čertíci, princezné, vodníci, kovboji. Všetky masky boli ocenené malým darčekom.
Deň otvorených dverí pre budúcich prvákov a ich rodičov
Budúcim prvákom pri zápise do školy sme pripravili bohatý program. Po slávnostnej akadémii kde sa prezentovali naši žiaci pestrým kultúrnym programom si budúci prváci pozreli interiér školy. Najviac ich zaujala počítačová učebňa a slávnostne pripravená trieda. Malí prváci si vyskúšali ako sa sedí v lavici a pracuje v škole. Kreslili, maľovali, zabávali sa. Po náročnej práci ich čakalo občerstvenie a malý darček. Hrdí, zapísaní do prvého ročníka sa tešili do školy.
Výstava kraslíc
Žiaci základnej školy navštívili výstavu kraslíc. Zároveň si prezreli v múzeum v Trebišove. Po prehliadke strávili hravé popoludnie v mestskom parku. Na záver navštívili cukráreň.
MDD- strávili žiaci pri hrách a opekačke v prírode so svojimi triednymi učiteľmi. Každý žiak bol obdarovaní sladkosťami.
Rozlúčkový večierok významnou udalosťou na škole je rozlúčkový večierok žiakov deviateho ročníka.
Návšteva divadelných predstavení, kina, exkurzie a pod. Učitelia zorganizovali pre žiakov množstvo návštev zaujímavých podujatí - divadelných predstavení, exkurzií, kina a školských výletov.
Exkurzia Múzeum letectva, Botanická záhrada, ZOO
V rámci exkurzie sme navštívili múzeum letectva, botanickú záhradu a zoologickú záhradu v Košiciach. Exkurzia sa uskutočnila v rámci realizovaného projektu „ Škola pre žiakov- úspešní žiaci pre spoločnosť“ cestovné a stravné bolo hradené z projektu, časť vstupného bolo hradené kultúrnymi poukazmi. Žiaci financovali len vstupné do botanickej záhrady a ZOO po vybavenej zľave.
Iné aktivity
Prevencia šikanovanie, diskriminácia – besedy
Hodina H- Svetový deň Červeného kríža
Ochrana lesov pred požiarmi- beseda
Týždeň boja proti drogám,
Deň Zeme
Okresná hvezdáreň –prednáška
Naša obec- beseda s autorom knihy o našej obci
Výchovný koncert- Prezentácia hudobných nástrojov
Divadelné predstavenie
§ 2. ods. 1 j Údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená
Projekty
Projekty
Zapojenie sa základnej školy do projektov
Nadácia Orange Slovensko
Darujte Vianoce- Vianoce darované deťom neúspešný
MŠ SR OPV- 2009/3.1-SORO
Opatrenie 3.1.: Zvyšovanie vzdelanostnej úrovne príslušníkov marginalizovaných rómskych komunít
Škola pre žiakov- úspešní žiaci pre spoločnosť úspešný
MŠ SR
Modernizácia vzdelávacieho procesu na základných školách
Cieľom projektu je inovovať a modernizovať obsah, metódy a výstupy vyučovacieho procesu pre nové kompetencie práce v Modernej škole 21. storočia a zvyšovať podiel učiteľov participujúcich na programoch ďalšieho vzdelávania s cieľom získania a rozvoja ich kompetencií potrebných pre vedomostnú spoločnosť.
§ 2. ods. 1 k Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole
Výsledky inšpekčnej činnosti
Výsledky inšpekčnej činnosti
Dátum poslednej inšpekčnej kontroly: školský rok 2001/2002
Druh inšpekcie: komplexná inšpekcia
§ 2. ods. 1 l Údaje o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy
Materiálno-technické podmienky
Materiálno-technické podmienky
Pre zabezpečenie edukačného procesu má škola vytvorené optimálne podmienky. Základná škola má 11 tried, 1 jazykovú učebňu, 2 počítačové učebne, 1 minitelocvičňu, učebňu technickej výchovy, videoučebňu, školskú jedáleň, ktorá je od 1.9.2004 po dohode so zriaďovateľom v prenájme.
Materiálno-technické vybavenie
Materiálno-technické vybavenie základnej školy sa zakúpením nových učebných pomôcok a získaním nových pomôcok v rámci realizovaných projektov výrazne zlepšilo. V rámci úspešného projektu „Škola pre žiakov- úspešní žiaci pre spoločnosť“ sme zriadili novú počítačovú učebňu, jazykové laboratórium s interaktívnou tabuľou a novú polyfunkčnú učebňu interaktívnou tabuľou. Vyučujúci mali k dispozícií dataprojektory, televízory, videorekordér, výukové programy, prípadne vlastnoručne vyrobené učebné pomôcky. Vyučovanie v triedach sme vylepšili využívaním PC v jednotlivých triedach.
Kvalitu edukačného procesu zvyšuje využívanie polyfunkčnej učebne a 2 počítačových učební s 25 počítačmi, 2 dataprojektormi, 1 kamery. Na ekonomický a riadiaci chod školy využívame 4 počítače a 1 notebook.
Exteriér školy:
Základná škola má k dispozícii školský areál, v ktorom sú dve budovy ( Stará škola a Družina ), školský dvor, okrasná predzáhradka, školský pozemok a viacúčelové školské ihrisko. Časť ihriska v rámci úspešného projektu obec prebudovala na multifunkčné ihrisko. Okolie multifunkčného ihriska je zatiaľ v nevyhovujúcom stave
Interiér školy:
Interiér školy - obe budovy - Stará škola a Družina sú po rozsiahlej rekonštrukcii v roku 2003 a 2004 prostredníctvom grantov, riešením havarijnej situácie a z vlastných zdrojov. V tomto školskom roku sme upravili povrch tabúľ a poškodené podlahy a soklíky, zriadili sme šatňu, vymaľovali triedy a chodby. Uvedenými prácami sme dosiahli zdravé, kultúrne a estetické prostredie na realizáciu edukačného procesu.
Potreby a pripravované plány :
V nasledujúcich rokoch plánujeme rekonštrukciu striech oboch budov, výmenu okien, zateplenie a úpravu fasád.
§ 2. ods. 1 m Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy
Finančné a hmotné zabezpečenie
...
§ 2. ods. 1 n Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok, a vyhodnotenie jeho plnenia
Plnenie stanoveného cieľa
Cieľ na školský rok 2010/2011:
-Vytvorenie vzdelávacieho centra v oblasti IKT na základnej školy.
-Estetizácia interiéru a exteriéru základnej školy.
-Zníženie počtu vymeškaných hodín.
Stanovené ciele sme splnili. V súčasnosti máme k dispozícií v učebniach 22 počítačov a v každej triede po jednom počítači. Využívaním počítačových učební a počítačov vytvárame optimálne podmienky na vzdelávanie v oblasti IKT, čím je na základnej škole vytvorené centrum s prístupom na internet pre učiteľov, žiakov a obyvateľov regiónu.
V rámci estetizácie interiéru základnej školy sme upravili steny, tabule, podlahy, zriadili novú šatňu.
Zníženie počtu vymeškaných hodín na základnej škole sme dosiahli značné úspechy vďaka práci triednych učiteľov, pravidelným hlásením záškolákov a činnosti asistentov učiteľov. Aj napriek tomu nemôžeme byť spokojný s počtom vymeškaných hodín.
§ 2. ods. 1 o Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení
Úspechy a nedostatky
Úspechy a nedostatky
Oblasti v ktorých škola dosahuje dobré výsledky:
Značné úspechy škola dosahuje v :
-mimoškolskej činnosti, v práci záujmových útvarov
-práci s začlenenými žiakmi
-činnosti metodických orgánov školy
-zapojení sa do grantových výziev a tvorbe projektov
-využívaní informačno-komunikačnej technológie na vyučovaní
Oblasti v ktorých sú nedostatky:
-priemerná úroveň osvojenia vedomostí a zručností žiakov
-namerané vzdelávacie výsledky sú málo vyhovujúce
-nízka úroveň písomného prejavu žiakov a úprava zošitov
-neodbornosť vyučovania niektorých predmetov
Návrh opatrení:
-pravidelnou kontrolnou hospitačnou činnosťou a modernizáciou učebných pomôcok zvýšiť kvalitu edukačného procesu
-naďalej skvalitňovať prácu metodických združení a predmetových komisií
-pokračovať v činnosti s začlenenými žiakmi
-skvalitňovať a zefektívňovať vyučovanie jednotlivých predmetov
§ 2. ods. 2 b Voľnočasové aktivity školy
Voľnočasové aktivity
Názov záujmového krúžku |
Počet detí |
Počet skupín |
Vedúci |
anglický jazyk |
6 |
|
Mgr. Vladimír Mohorita |
doučovací |
11 |
|
Mgr. Helena Farkašová |
doučovací |
7 |
|
Mgr. Andrea Mohoritová |
doučovací |
19 |
|
Mgr. Katarína Kačová |
futbalový |
14 |
|
Mgr. Peter Horváth |
mediálny |
15 |
|
Mgr. Renáta Vaníková |
stolný tenis |
11 |
|
PaedDr. František Mindžák |
Šikovní majstri |
11 |
|
Mgr. Mária Repovská |
tanečný |
15 |
|
Ing. Renáta Frajková |
umelecký |
18 |
|
Mgr. Slávka Rehková |
Usilovná včielka |
12 |
|
Mgr. Oľga Michalenková |
Usilovný mravček |
11 |
|
Marta Stahorská |
zdravotnícky |
13 |
|
Mgr. Ľudmila Lovásová |
Záver
Záver
Vypracoval: Ing.Mária Volečková
V Nižnom Žipove, 13. decembra 2011
Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa: 23.11.2011 |
|